mandag 26. desember 2011

Jul jul og atter jul

Nå har jeg opplevd hvordan det er å feire jul på Amerikansk vis. Selvom det har vært et minne for livet med amerikansk jul (pakker på 25.desember iført pysj) og amerikanske juletradisjoner, så vet jeg at jeg skal prøve og unngå å feire jul noen andre steder enn innenfor Norske grenser fremmover! Borte bra, men hjemme best! Jeg har ikke innrømmet før nå at jeg virkelig vet hvor mye norske juletradisjoner betyr for meg. Jeg har sagt hvert år siden jeg var bitte liten at jeg ikke har hatt den samme julefølelsen som jeg hadde når jeg var liten. Den forsvant litt med årene. Men jeg har en følelse på at den kommer sterkt tilbake til neste år! Da skal jeg virkelig sette pris på kirka, julemiddag, oppvask, julestjerna i vinduet, stemninga i huset, pakkene, julaften og selvfølgelig familien! Jeg har hatt en flott jul her i USA, men jeg kjenner det blir godt og komme hjem til norske tradisjoner!

Men som sagt, har hatt en ifn julefeiring her nede i statene! Fått utrolig mye fint! Mer enn jeg hadde forventet. Husker dere at jeg fortalte at jeg glemte cameraet mitt hjemme i Norge? Jo, v.far ble ganske fortvila da ja, for han hadde nemlig vært og handlet ei ny linse til meg for jul!! Det var derfor han spurte flere ganger om pappa kunne shippe det ned til meg. Men men, sånn er det! Jeg fikk en fisk i stedet! Holiday er en kinesisk kampfisk! ganske fett det ja!
Dette er noe av det jeg fikk i år:


  • 2 bilderammer
  • penger
  • gavekort
  • fisker
  • tøy
  • sko
  • godteri
  • sølv armbånd
  • bilder
  • dagbok
  • stooor sminkekoffert
  • tøfler
  • øredobber
  • pretty little liars sesong 1!
Utrolig mye fint! Nå skal jeg fortelle hvordan mine to dager har vært, så sett dere godt til rette!
Lørdag:
Lørdag morgan/ettermiddag så satt jeg på skype med mamma + familien i 4 timer! Det var kjempe gøy. Spesielt når de forlot meg for å gå å spise. Forever alone.
haha. jeg rakk og støvsuge, spise og rydde før de kom tilbake igjen! Vi starta med at jeg fikk åpne den første gaven, den store gaven fra norge!! Det var vanvittig morro!! Ble helt overraske hvor mye som var inni. Sinnsykt mye gøyt. + 4000 kroner!! Tusen hjertelig takk mamma og pappa!! Dere er gode <3
Etter jeg skypet med dem, så stelte jeg meg, og vi dro til Bruce and Stephanie (noen venner av oss), de hadde besøk av hele familien deres, og vi koste oss med god mat og kaker! Etterpå åpnet vi opp pakker. Jeg fikk en hettegenser og en ornament (ei rød kule til å henge på juletreet), som var merket med et Louisville merke! Kjempe fin :) Når vi var ferdige der, så kjørte vi rundt og så på julelys! Mange av husene hadde mange tusen lys!! helt vanvittig. Når vi kom hjem så var det rett i seng. Jeg sovna klokka 10, men våkna igjen klokka 12. Jeg fikk ikke sove. Jeg døyna. Jeg så hjemme alene 1 og 2, Dear John og jeg fikk krølla håret. Jeg måtte jo få tida til å gå!

Søndag klokka 8, så stod alle opp. Endelig! Vi åpna pakker, skypet og spiste frokost! DEt var en fin morgan. Etterpå chilla vi bare i huset, så filmer og koste oss. Senere gikk vi til "bestemor og bestefar" og spiste kjempe god mat og kaker! De hadde lagd Oreo kake!! Helt sjuuuukt god! Deretter åpnet vi pakker. Alle ungene fikk utrolig mange gaver! Den siste gaven var en liten julesokk, men 50 Dollar oppi! Men det var bare masse 1-dollar-sedler! haha! Morro :-D Har fått altfor mye denne jula! 



Tusen takk til alle sammen!! Dere er herlige <3

Forresten! På søndag morran, den siste pakken vi åpna var en lapp som det stod en gåte på. Vi måtte nemlig rundt og leite i hele huset etter disse gåtene/ledetrådene! Vi var oppe i huset, nede i kjelleren, ut til postkassa, ute ved trampolina og ved bilen fant vi disse lappene! DEt var kjempe spennende! Til slutt fant vi gavene. De lå inne i safen! Vi alle fikk et sølv armbånd hver! Det var kjempe fint!! :-) 

God jul og godt nytt år!

2 kommentarer:

  1. Høres ut som en anderledes, men spennende julefeiring! Skjønner godt at du lengter hjem til norske tradisjoner. Det er jo det vi er oppvokst med og dessuten de beste.. ;o) Men gøy å prøve noe annet, for så å kunne sette enda mer pris på det vi har. Vanvittig mange flotte gaver ihvertfal! Jeg fikk ny linse av Hkon, og er veeeldig fornøyd! Du får ønske deg en neste jul igjen.. Klem <3

    SvarSlett
  2. Ja det er det jeg tror vettu. At jeg kommer til å sette mer pris på ting som skjer i jula når jeg kommer hjem, etter et år borte som dette! Åh så morro med ny linse! Ja, nei nå tror jeg at jeg bare skal kjøpe meg et helt nytt kamera! hehe

    SvarSlett