tirsdag 31. januar 2012

Operasjon

Nå er klokka 9:39 og jeg holder på å slukne. Tror de medisinene mine virker ganske så bra ja. Operasjonen gikk veldig greit. Bedre enn forventa! Legen trodde minisken min var værre enn det den faktisk var, så det er godt. Og Korsbåndet ser ut til å være veldig klar for å gro! Her er dagen min:


  • Våkna av bråk i huset klokka 6 - sovna etterhvert
  • Våkna igjen av bråk halv 9, stod opp klokka 9.
  • Tok på meg joggetøy, la meg tilbake i senga for facebook.
  • Kunne ikke spise eller drikke, men jeg klarte å lure meg til å pusse tenna sånn at jeg fikk litt vann inni den tørre munnen! men jeg svelgte ikke asså. heh
  • Tok bilde av kneet, viktig med før og etter bilder!
  • Rett avsted til sykehuset
  • Skrev under på papirer
  • Urinprøve (negativ)
  • Tok av tøyet og på med "sykehuskjole" (med åpen i ryggen) kunne heldigvis ha på meg sportsBH og spandex (shorts) heh
  • Måtte ta en "sprøyte" som var innganga for væske, medisin og sovetabletter.
  • jeg fikk litt medisioner, måtte legg meg rundt på magen. Jeg så den STORE sprøyta, holdt på å freake out der jeg lå! Den var ikke liten for å si det sånn... Jeg fikk litt ekstra doping i kroppen.
  • Hun telte til 3 og stakk den rett under ropeballen. 
  • Det var smertefult.. 
  • Snudde meg rundt på andre sida, på ryggen
  • Hun tok litt prøver på meg med et slags aparat hvor hun fikk alle nervene i beinet mitt til å hoppe, det var meget unteressant å se på, hvertfall som jeg kan huske! Jeg husker tærne mine gikk frem og tilbake uten at jeg gjorde noe! haha
  • Fikk enda ei sprøyte, denne ganga i låret (rett med bikinilinja), gash den kjente jeg..! 
  • Når det var ferdig så trilte de meg inn på et annet rom. Husker det var godt belysa og alle gikk rundt med munnbind og frakker, mindte meg litt om Grey's Anatomy! heh. har sett altfor mye på det. haha
  • De ga meg enda mer medisiner som fikk meg til å sovne ganske kjapt!
  • Det siste jeg husker var at jeg sa: "Make a pretty scar, please?", de bare lo og sa "we will". jeg kunne se et lite smil under munnbindet! 
  • Jeg våkna til stemmen til Jim. Han var rett ved siden av senga mi med sykepleieren på sida. Hadde ikke sett henne får men hun virka grei hun.
  • Jeg fikk litt tid på å komme meg før vi tok på meg tøyet. 
  • var fortsatt godt dopa ned, husker ikke alt jeg sa til jim, men husker han lo. 
  • tøyet kom på, utrolig nok svært enkelt. men hun tok bracen på på utsida av buksa, som ikke var så greit. hva skulle jeg gjør når jeg måtte på do, ta av bracen?? naai, den må jeg ha på hele tida. 
  • jeg ble trilla ut i rullestol
  • kom meg greit inn i bilen
  • stoppa innom Taco bell, fortjente litt mat etter 12 timer med fasting
  • kom hjem, måtte opp et par trappetrinn for å komme inn i huset, hardt!
  • neste stop: senga
  • pcen var klar for å oppdattere twitter og facebook, viktig
  • puter under kneet.
  • isposer
  • jim og sandy henta medisinene mine og kjøpte chips og m&m's! (der røyk den dietten! lol)
  • men så starta helvetet...... jeg hadde grua meg til dette øyeblikket siden jeg fikk vite når operasjonen skulle foregå. Det øyeblikket jeg måtte på DO! jepp. det var ikke noe gøy.. Men må man så må man. Jeg måtte ha hjelp ut av senga, på doen, og opp i senga igjen. sånn går det når man er kryppling. lol
  • nå kjenner jeg medisinene hjelper, de har slått inn litt nå. klarer nesten ikke holde øynene oppe! så nattaaa

Håper det var en grei oppsummering av dagen min. Håper morgendagen blir bedre! 

ps: ikke klag på norsken min i dag. Om den er værre enn vanlig så må du bare tenke at det er fordi jeg er halvt dopa ned her jeg ligger.. 

2 kommentarer: