tirsdag 18. oktober 2011

Hva skjer med verden

Alle burde ha et sted og bo. Men slik er det ikke alltid. Vi har fått en ekstra medlem av familien denne uka. En kjent person uten å nevne navn. Hun har lenge hatt problemer med bestemora. Mora hennes har vært i fengsel, om hun enda er det vet jeg ikke. Hun er oppvokst i huset til bestemora og har bodd der i 18 år helt til lørdagen som var. De har lenge hatt problemer og nå sa det bare stopp. Hun kom løpende ned til huset vårt med øynene fylt med tårer og sa: "Can I stay here?". Vi åpnet huset for henne, som alltid har vært hjem nr 2 for henne. Hun har alltid kommet og gått. Men denne gangen kom hun for å bli, hvertfall midlertidig. Bestemoren hennes hadde fått nok av all kranglingen og oppførslene at hun bare kastet henne ut av huset. Nå må hun vokse opp og få seg jobb for å spare opp til et eget sted og bo.
Jeg har absolutt ingenting imot dette. Jeg er bare sjokkert over at noen bare kan kaste barnet deres ut på gata slik. Jeg vet at mamma eller i det hele tatt noen andre i familien min som aldri kunne ha gjort det uansett hva jeg gjorde galt.
Vi er nå seks personer i dette huset (midlertidig). Hun sover nede i under etasjen sammen med Leti og Nikki. Jeg har også ei dobbelseng som jeg har sagt hun kan sove i når hun vil. Jeg liker og ha hun her. Hun er livlig og glad. Vi kommer godt overrens. Nå får vi bare håpe at hun tar dette seriøst og får seg en jobb sånn at hun kan spare litt penger for seg selv. Men vi må bare gi henne litt tid. Hun har det tøft nå. Og hun har forresten ikke lov til å prate med søsknene sine som enda bor hos bestemor. Det gjør det enda tøffere for henne... takk gud for facebook eller hva!
Men dette ordner seg nok. Vi må bare gi det litt tid...


god natt

4 kommentarer:

  1. Småsykt.. Bra hun kan bo hos dere da! Håper alt ordner seg etter hvert..

    SvarSlett
  2. Oi...det var en sterk historie med sterke ord! Håper det ordner seg, på den ene eller den andre måten, Anna. Godt det finnes hjem som det du bor i <3

    SvarSlett
  3. jepp! det ordner seg nok til slutt..! :)

    SvarSlett